Waar je mij voor kunt bellen

Ik heb laatst ontdekt dat het creative personal branding* heet wat ik interessant vind en dit sluit heel goed aan bij mijn ervaring met communicatie, ondernemerschap, taal- en schrijfvaardigheidsonderwijs. Hier wil ik me verder in gaan specialiseren en anderen helpen met hun creative personal branding. Wat wil ik bereiken? Hoe consequent en hoe duidelijk ben ik daarin? Het is beslist de moeite waard om regelmatig even stil te staan bij de dingen waar ik blij van word, waar ik goed in ben, waar ik meer mee zou willen doen, alleen schiet dat er nog wel eens bij in. Daar ga ik nu wat aan doen.

Waar ik mee bezig ben is het ontwikkelen van een online cursus in creative personal branding, waarmee jij je ideeën beter op leert schrijven. Ik vind het spannend om de link te leggen tussen creative personal branding en schrijfvaardigheidsonderwijs. Wat dit jou oplevert? Ik denk in de eerste plaats een beter inzicht in je identiteit, in wat je echt leuk vindt om te doen. Het wordt helemaal mooi als je dit ook nog goed kunt verwoorden in door jou zelf geschreven teksten, uiteraard met precies zoveel hulp als jij nodig hebt. Door de oefeningen leer je sowieso betere teksten schrijven.

Bij Mooi bureau leer je hoe je een boodschap op zo'n manier kunt vertellen, dat anderen zich er gemakkelijk in herkennen. Je denkt na over wat je doet, je traint jezelf door je ideeën op te schrijven, je geeft betekenis aan wat je erover zegt en je gaat je verhaal dus steeds beter vertellen. Dat geldt uiteraard ook voor wat je op je website en op social media plaatst. Je voegt waarde toe aan jouw merk en je gaat reacties krijgen van mensen, die steeds beter bij je passen.

Personal branding heet dat dus. En dat creatieve? Dat is heus niet zo eng hoor: zodra je schrijft, ben je creatief, het is gewoon een kwestie van beginnen. Een succesvolle schrijver schrijft zelden een perfecte eerste versie, een succesvolle schrijver is heel goed en gedisciplineerd in het verbeteren van eerdere versies. Schrijven kun je leren. Ik kan je daarbij helpen. Laat maar weten als je interesse hebt, dan kunnen we wat mij betreft snel aan de slag.

Graag tot ziens, bij Mooi bureau!

Hugo Moolenaar

* “Branding is het managen van verschillen in de hoofden van mensen” (Salenbacher, 2016).

Neem contact op voor meer informatie.